Financieel manager (36 uur)

Raeger Autismecentrum is gespecialiseerd in de behandeling en begeleiding van kinderen met autisme in de leeftijd van 1,5 tot 18 jaar. Ons doel is om kinderen zich zoveel mogelijk te laten ontwikkelen en ons motto is dan ook: Ieder kind kan zich ontwikkelen, voor ieder kind is er een doel en een pad in het leven. Onze organisatie kenmerkt zich door zijn kleinschalige, individuele aanpak met oog voor het kind. Daarnaast hechten wij binnen de organisatie veel waarde aan integriteit en er heerst een open en eerlijke cultuur met korte communicatielijnen.

Wij zijn per direct op zoek naar een Financieel Manager voor 36 uur per week. De werkdagen zijn maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag van 08:30 – 17:00 uur vanaf kantoorlocatie op Amsterdam IJburg, de woensdag halve dag.

Functie-inhoud:

  • Eindverantwoordelijkheid voor een correcte financiële administratie;
  • Het aansturen van de afdeling en het geven van vakinhoudelijke coaching en ondersteuning aan de medewerkers;
  • Deel uitmaken van het managementteam (MT)
  • Het leveren van een bijdrage aan het meerjarenbeleid van de organisatie
  • Het jaarplan en de begroting voor de afdeling opstellen en dit afstemmen met de bestuurder
  • Zorg dragen voor de realisatie van de in het jaarplan vastgestelde doelstellingen en zo nodig bijsturingsmaatregelen nemen.
  •  Periodiek rapporteren over de voortgang
  • Controleren op juiste uitvoering van richtlijnen en procedures op basis van het financiële handboek en op betrouwbaarheid van de administraties;
  • Zorg dragen voor de inrichting en bijstelling van financieel administratieve processen en hiertoe overleggen en afstemmen met verschillende afdelingen;
  • Ontwikkelingen bijhouden van relevante wet- en regelgeving en deze vertalen naar aanpassingen in richtlijnen en procedures;
  • Onderhouden van contact met externe organisaties en instanties (PFZW, Belastingdienst, Gemeenten enz.) en in verband met informatie-uitwisseling.
  • Adviseren van de bestuurder bij vraagstukken op financieel administratief gebied;
  • Deelnemen aan projecten om kennis in te brengen vanuit het eigen vakgebied;
  • Genereren en analyseren van managementinformatie ten behoeve van het bestuur;
  • Een bijdrage leveren aan het opstellen van de jaarrekening door het aanleveren van gegevens;
  • Beheren van het afdelingsbudget en bewaken van openstaande posten;

Wat wij van jou verwachten:

  • Je hebt een relevante opleiding op WO-niveau afgerond (business administratie/(bedrijfs-)economie)
  • Je hebt 2-5 jaar ervaring als Financieel manager
  • Kennis van Microsoft Office
  • Kennis van financieel administratieve systemen zoals Exact Online
  • Ervaring met salarisadministratie is een pré
  • Je kunt zowel zelfstandig als in teamverband goed functioneren
  • Je bent goed in het oplossen van problemen
  • Je bent communicatief vaardig, kunt goed luisteren en je bent zo nodig in staat om anderen te overtuigen
  • Je kunt goed georganiseerd en gestructureerd werken
  • Je bent integer en een echte doorzetter/doener
  • Je bent flexibel en kan snel schakelen

Wat kun je van ons verwachten:

  • Een baan die er toe doet
  • Diversiteit aan trainingen
  • 144 verlofuren (op fulltime basis)
  • 57 PBL-verlofuren (op fulltime basis)
  • 8% vakantiegeld
  • 8,33 % Eindejaarsuitkering
  • Salaris conform CAO Gehandicaptenzorg in FWG 60 of FWG 65
  • Diverse bedrijfsactiviteiten en attenties
  • Elke dag vers fruit
  • En natuurlijk hele fijne collega’s

Interesse?

Wij zien jouw sollicitatie graag tegemoet via solliciteren@raeger.nl

Bij vragen kun je telefonisch contact opnemen met onze HR Manager Els Dekker via 06-1271 9066