Coördinator zorgadministratie

Drie redenen waarom dit jouw baan is:

  • Ouders van kinderen met autisme willen alleen maar het beste voor hun kind. Ze krijgen veel op hun bordje en jij helpt ze te ontlasten door samen met je team het administratieve proces gesmeerd te laten verlopen en de financiering op orde te hebben. 
  • Je houdt ervan om efficiënt te communiceren, je bent accuraat en hebt er lol in om administratieve processen te streamlinen.
  • Je vindt het niet erg dat je niet in een gespreid bedje terechtkomt. Samen met je team werk je aan de verdere verbetering en professionalisering van de zorgadministratie.


Dit is ons primaire proces: het Raeger Autismecentrum is gespecialiseerd in de behandeling en begeleiding van kinderen met autisme in de leeftijd van 1,5 tot 18 jaar. Ons doel is om de zelfredzaamheid en de autonomie van onze cliënten te bevorderen, zodat ze zo zelfstandig mogelijk leren functioneren, zich maximaal ontwikkelen en zo mogelijk kunnen doorstromen naar het regulier of speciaal onderwijs of naar dagbesteding. Ons motto luidt dan ook: íeder kind kan zich ontwikkelen!


Jij doet het:

Als Coördinator ben je verantwoordelijk voor het monitoren van de juiste, volledige en tijdige verwerking van de verschillende fasen in het administratieve proces. Je stuurt een team aan dat er voor zorgt dat alles wordt vastgelegd, van de aanmelding van de cliënt tot aan de facturatie van de zorg.  

  • Je bewaakt het hele administratieve proces in het zorgsysteem ONS (Nedap), zowel de aanmelding van de cliënt, de indicatiestelling en het voltooien van de intakeprocedure als het opstellen van het zorgarrangement en het controleren van de presentie;
  • Je draagt zorg voor een juiste inrichting van het elektronisch cliënten dossier (ECD);
  • Als relatiebeheerder onderhoud je goede contacten met de diverse stakeholders: zowel de interne (de zorgmedewerkers, die onderdeel uitmaken van het primaire proces, de manager bedrijfsvoering en de afdeling financiële administratie) als de externe (de gemeenten, zorgkantoren, SVB). 
  • Je haalt informatie op bij de zorgmedewerkers en zorgt voor de interne afstemming van de uitvoering van de diverse taken in het administratieve proces; 
  • Je hebt contact met gemeenten, wijkteams, zorgkantoren en SVB over het aanvragen van de juiste financiering, eventuele (her-)indicaties en het tijdig signaleren en oplossen van knelpunten in het aanvraagproces;
  • Je bent proactief en organiseert ook leerwerktafels met deze partijen om de samenwerking continue te verbeteren;
  • Je bent verantwoordelijk voor het bewaken van de tijdige ontvangst van de zorgcontracten en het monitoren of de overeengekomen zorg wordt geleverd;
  • Je monitort het declaratieproces en volgt het berichtenverkeer met betrekking tot de financieringsstromen in het kader van de Jeugdwet, PGB en WLZ en verwerkt deze berichten in het ECD (Nedap);
  • Je controleert proactief of de facturen in dit kader tijdig betaald worden en zet zo nodig tijdig acties uit;
  • Je houdt toezicht op de controle en fiattering van de ingevoerde declaraties, zoals individuele en groepsuren en taxikosten;
  • Je levert de productieverantwoording aan bij de diverse stakeholders middels rapportages;
  • Je beheert de wachtlijst van cliënten en informeert de ouders over de stand van zaken.

Jij hebt:

  • Minimaal een relevante hbo-opleiding afgerond, bijvoorbeeld op het terrein van Zorgadministratie, Zorgmanagement of Social Work;
  • Minimaal 2 jaar ervaring met zorgadministratie en daardoor ruime kennis van en ervaring met cliëntregistratiesystemen en zorgadministratieve en (cliënt-)logistieke processen binnen een zorginstelling;
  • Kennis van en ervaring met het werken met een ECD, bij voorkeur met Nedap;
  • Bij voorkeur ervaring met het standaard berichtenverkeer met de externe stakeholders inzake de diverse financieringsstromen in het kader van de Jeugdwet, PGB en WLZ;
  • Goede communicatieve vaardigheden en je kunt snel schakelen;
  • Een hands-on mentaliteit en doorzettingsvermogen. Daarnaast ben je zorgvuldig, klantgericht en gewend om te werken in een dynamische omgeving. Je werkt goed samen, maar bent ook zelfstandig in het creëren van oplossingen. Je bent proactief, beschikt je over probleemoplossend vermogen en je bent efficiënt; 
  • Je hebt affiniteit met een non-profitorganisatie in de zorgsector.

Wat wij jou bieden: 

  • Een baan die er toe doet!
  • Een salaris conform de CAO Gehandicaptenzorg in FWG 50. Salarisindicatie: € 2.586 tot € 3.823 bruto per maand bij een voltijds dienstverband. Je exacte salaris is afhankelijk van je kennis en ervaring;
  • Een tijdelijk dienstverband, met bij goed functioneren zicht op een vast dienstverband; 
  • 144 verlofuren en 57 PBL-verlofuren bij een voltijds dienstverband;
  • 8% vakantiegeld, een eindejaarsuitkering van 8,33% en je bouwt een goed pensioen op bij het Pensioenfonds Zorg en Welzijn;
  • Een aantrekkelijke reiskostenvergoeding;
  • Een prettige werklocatie, die makkelijk bereikbaar is met het OV: het stafbureau van de Raeger Stichting op IJburg te Amsterdam;
  • Volop ruimte voor persoonlijke ontwikkeling met opleidings- en trainingsmogelijkheden;
  • Allerlei bedrijfsuitjes en attenties.

Bel ons gerust

Als je vragen hebt over deze vacature, stel ze dan aan Murwin Waterberg, manager Bedrijfsvoering, en bel 06 –  26 24 27 55. Hij vertelt je graag meer. 
Wil je meteen solliciteren? Mail dan je motivatiebrief en CV naar solliciteren@raeger.nl en maak een afspraak voor een oriënterend gesprek met Ayman el Azzouzi, recruiter, door te bellen met 020 – 416 64 69.